Přeskočit na hlavní obsah

Pohotovost aneb když se romantika povede


Včera jsme se s Amíkem rozhodli, že se potřebujem uvolnit a trochu odreagovat. Koupila jsem dvě láhve bílýho vína, Amík si koupil čtyři plechovky svýho oblíbenýho kyselýho piva, mini chlapík se s dekou, nočníkem, dvouma usínáčkama, knížkou a flaškou s pitím přestěhoval na noc k babá do postele a romantickej večer mohl začít.

V půl devátý večer jsme si lehli k televizi našli film s Tomem Hanksem, uvelebili jsme se a za deset minut zjistili, že ten film co se nám docela začíná líbit vypadá jako, že Tom Hanks má rakovinu. Našli jsme druhej film, Amík si dal třetí pivo, já druhou skleničku vína a začali se koukat na Tima Burtona a jeho Sirotčinec slečny Peregrinový, tak jako rakovinu tam nikdo nemá, ale zase je to anotace na holokaust. No nic, film jsme další nehledali. Amík za deset minut usnul. V půl jedenáctý přišla máma, mini chlapík zrovna usnul, nevím proč, ale přitom sdělení držela v ruce sklenici ginu s tonikem. Amík chrápal, ale zase se u toho tulil.

Sirotčinec skončil, Amíka jsem vzbudila, šel na záchod, najednou rána. Vběhla jsem do koupelny a tam Amík na hlavě se mu akorát rozšklebovala rána jako prase. On sebou normálně švihnul, praštil se o poličku a rozčísl si hlavu. Já po třech skleničkách vína, úplně dizorientovaná jsem mu začala cpát led a obvaz na hlavu, led na krk. Amík úplně zelenej. Doběhla jsem pro mámu. Rozhodli jsme se, že je to na pohotovost a možná šití. Zavolala jsem auto, byla půlnoc.

Jedna z krás města, který nikdy nespí je, že i o půlnoci může bejt zácpa. Amík dostává barvu a já jí ztrácím, když sleduju jak náš děsně milej a o uklidnění se snažící šofér leží na volantu a vypadá jak když si zapomněl brejle na dálku. Volant držel tak křečovitě jako já, když jsem na jízdě v autoškole zapomněla svoje brejle na dálku a ani úpěnlivý volání mýho učitele, "dívejte se do dálky, cesta vás povede," mě od krajnic neodvedla.

Dojeli jsme na pohotovost. Po dohodě s Amíkem jsme ve čtvrt na jednu zavolali jeho rodičům. Měli radost, si oddechli, že to není nic horšího. Jsem na sebe pyšná po všech svých nedávných oznánemích od doktorů jsem se to už naučila a moje "jsme na pohotovosti, ale Jordan nomálně mluví a chodí," je myslím uklidnilo, nejsem blbá a nezačala jsem typicky doktorským, "máte minutku si teď promluvit?"

Na pohotovosti jsme nejdřív vyplnili dotazníky, všechno jsem podepsala za něj, jsem koneckonců manželka a ta má sakra nějaký práva. Amík si šel sednout. Sedíme asi tak půl hodiny, klika, že se Amíkovi to krvácení zastavilo, jinak by už bylo po něm, je vidět, že můj připleskej obvaz dělá dobrou práci. Otevřou se dveře, vejde těhotná holka s mámou, ze dveří se vyvalí neuvěřitelně tlustej sestrák. "Praskla vám voda?" Křičí asi nahluchlej tlusťoch. Holka nic, se dívám a vypadá, že má kontrakce a do řeči jí moc není. "Praskla vám ta voda?" Holka kejvne. "Je připravená, praskla jí voda," oznamuje sestrák nevím komu. Holka je odvezená a o další vzrušení se už stará jenom děsně hlasitá televize nad náma, která vysílá záznam z vyšetřování Trumpa, asi aby to čekajícím lidem zvedlo náladu.

Najednou se ozve naše jméno. Definitivně jdem. Zavedou nás dovnitř za příjmový okýnko. Amík si sedne, já stojím, to je jednou změna. Přijde týpek, kterej defintivně anglicky asi mluví. Měří tlak a teplotu. Tlak změří, ale u teploty to nějak nejde, mašinka začíná divně pípat a žloutne. Amík jí rozbil je to jasný. Týpek pokrčí ramenama a jde pryč, za chvilku se pípání vypne. "Jste pil něco studenýho, že jo?" Řekne týpek a teplotu doměří. S Amíkem se na sebe díváme a mírně se začínáme bát, kam jsme se to dostali. Jdem do další místnosti, děsně milá sestra. "Tak co jak se vám to stalo?" "Jsem nedávno začal brát antidepresiva, dal si čtyři piva a taky trochu trávy." "Ehm, ehm," začne se chechtat sestra. "A jak vám ty prášky pomáhají?" vyptává se dál zvědavá sestra. "No, tak zatím moc ne, ale měli jsme teď tak trochu komlipkovanou situaci tak asi to ještě potrvá." "No, já jen, že byhc taky něco potřebovala a ptám se na doporučení." Usmívá se dál děsně milá sestřička. Po vyjmenování historie a zjištění, že nebyl v bezvědomí nás přesuují dál a my se dostáváme až dovnitř pohotovosti.

Jasně vidím, že tvůrci seriálu "Pohotovost" čerpali z reálnýho života. Už od vchodu na pohotovost jsem viděla dva George Clooney a minimálně jednu love story, k tomu pět postřelenejch lidí a jednoho Doktora House. Je to prostě přesně jako v televizi.

Vešli jsme dovnitř všude ty klasiky americký plenty, v jednom rohu ortodoxní židovská rodina, před jejich plentou leží na lůžku feťák, kterýho asi dvacetkrát vyvolávali při našem příchodu, zjevně neslyšel. Posazují nás do rohu na místa zrovna uvolněný čínskou rodinou. "Měla bys jet domů, pořád ještě nejsi stoprocentní," povídá Amík po porozhlédnutí kolem. Najednou se objeví tchán s tchyní. "Odvezu tě domů, " říká tchýně. "Tady to bude na dlouho," vytahuje tchán rozečtenou knížku. Nechávám Amíka v něžný péči jeho otce a vděčně jedu domů. Je půl třetí ráno.

Amík dorazil něco po čtvrtý, ránu mu jenom zalepili, udělali scan hlavy a poslali domů. Jo jo, někdy se ta romatika a uvolnění fakt povede.

Fotky nemám, nestihla jsem fotit a Amík prej vypadá jako pako s tím flastrem na hlavě.

Komentáře

  1. To by žádný spisovatel nevymyslel, to je život :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tu pohotovost som v asi 16-19 rocna zrala. Teraz uz tu krv a smrt nemusim. Moj muz sa raz vo vani smykol a spadol na male zrkdlo co pouziva na holenie. Dorezal si polku zadku. Zveril sa ale len do mojich ruk a bol rad ze s tymto zranenim nemusel na pohotovost.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo někdy se to tak povede. To nevymyslíš. Hezký zbytek víkendu.

    OdpovědětVymazat
  4. A já myslela, že tak to na pohotovosti chodí jen u nás. Čekání, čekání, čekání...
    Vážně jsem intenzivně myslela na to, že se ozvu, ale nenašla jsem odvahu. Přeci jen, ne každý je našený z toho, když se mu ozve virtuální známý, byť z jedné domoviny. Příště napravím, protože já o to příště vážně stojím. NY je má srdeční záležitost, nepřestane mne nikdy fascinovat. Jinak moc děkuji za to, že píšeš, pro mě jsou to nesmírně zajímavý věci. Zároveň mě moc mrzí, s čím se musíte prát. Držím pěsti jak jen to jde. I believe in happy endings. Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak příště určitě jo? A nezapomeň na to! A děkuju za držení palců! :-) Jsem ráda, že tě to tu tak uchvátilo :-)

      Vymazat
    2. Jelito, kopyto, platí to!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Covid a život v New Yorku

  “A u vás je všechno otevřený?” Tak tuhle otázku dostávám už hodně dlouho a moje odpověď je pořád stejná: “U nás nebylo všechno otevřený od loňskýho března.”   New York City má 8,5 mil obyvatel a hustota zalidnění je přes 38 000 na km2, ČR má přes 1é mil obyvatel a hustotu zalidnění asi 138 na km2. Od začátku pandemie tu na covid umřelo přes 29 000 lidí, většina z nich na jaře.    Začalo to tu hodně špatně. Úplný lockdown a jediný, co ve městě, který nikdy nespí, bylo slyšet bylo neustálý houkání sanitek. Jednu dobu tu umíralo kolem 1000 lidí denně. Nikde nebyly k dostání masky, čistící prostředky a JIPky byly narvaný k prasknutí.    New York City je s přes milionem studentů největší školní distrikt v USA. Hned v březnu se zavřely všechny školy a začala pouze online výuka, školy se neotevřely do konce školního roku. Na podzim nám tu dali na výběr, hybrid nebo jen online. Hybrid znamená, že dítě chodí do školy dvakrát, třikrát v týdnu, je ve třídě se šesti až deseti dalšíma dětma a nes

Jak jsem šila roušku

Tak jako jo, nevím co je se mnou, ale řeknu vám, že ušít tu roušku je kurva těžký. Rozhodla jsem se ušít roušku. Celé Čechy to zvládají a šijí po tisících, budí se ve mě vlastenecký pud no a taky nouze, protože ty čtyři roušky, co tu máme od malířů, tak ty taky nevydrží věčně. Šicí stroj mám koupený a naučit jsem se to chtěla vždycky a jak mi to máma ukazovala loni, tak vím, že je to brnkačka. Jsem za běsnícího drnčení stroje vyrostla. To dám !! Na youtube jsem si vytipovala návod. Mařenka říká, že to je úplně jednoduchý. Amík košili nepotřebuje, má tam stejně flek.  Jdu stříhat. Měla jsem si pustit youtube až do konce, Mařka se zapomněla zmínit, že potřebuju látku o jiným rozměru než říkala Pavla na Facebooku. Amík má košili velkou. Pouštím si k tomu HBO a řeknu vám, ta Kateřina Veliká, to je dobrá minisérie. Jdu hledat jinou youtuberku. Našla jsem Jitku, ta vypadá slibně. Podle tetování je cool, nebude se s rouškama mazat a cejtím to v kost

Bakhtapur aneb první dny v Nepálu

Bakhtapur Naše nepálský dobrodružství jsme měli fakticky skvěle vymyšlený. Neb plánování je naší silnou stránkou, jediný co jsme měli věděli, bylo to, že se chceme aklimatizovat v menším městě a ne se hned vrhnout do víru velkoměsta Kathmandu. A tak jsme si předplatili malej, ale podle průvodce a recenzí naprosto skvělej rodinej B&B ve městě Bakhtapur. Ubytování nám taky nabídlo vyzvednutí na letišti. V Kathmandu jsme přistáli navečer. Prošli jsme imigračním, dostali do pasu krásný víza a teď co. Někde tam venku měl stát někdo, kdo nás má dovízt do hotelu. Jen jsme prošli branou sesypala se na nás hromada lidí. "Ne, my víme, kam jdeme. Děkujem, nechcem." Snažíme se oba vystupovat děsně sebevědomě, ale netušíme. Konečně Amík spatřil v davu toho někoho. Pán mává cedulí. Paráda. Vzládli jsme to. Sedíme v dodávce, jedem...někam. Občas se ze tmy vynoří auto, cyklista, motorka, jinak tma. "Hele, myslíš si, že nás vezou do toho našeho hotelu viď?" Napůl žertovně