Přeskočit na hlavní obsah

Recept na Krocanokachnu aneb jak připravit krocana co nejsložitěji


Photo by Internet
Jedna moje kolegyně, vášnivá kuchařka, mi předloni říkala, že na Díkůvzdání udělala novej styl krocana a sice Krocanokachnu. Krocan vycpanej kachnou, která je vycpaná kuřetem a to všechno proložený nádivkou. Jako znělo to skvěle, ale mě se udělala husí kůže jenom při představě vykošťování krocana, kachny a ještě kuřete a k tomu to sešívání dohromady.  Je to prý absolutní lahůdka, jak říká druhá kolegyně, která tenhle recept taky vyzkoušela.  Zajímavý je, že obě dvě to vyzkoušely pouze jednou, já to ještě nikdy nedělala a nejsem si jistá, jestli se do toho někdy vůbec pustím. 
Musím říct, že jsem si při sepisování a překládání tohohle receptu představovala jak se s Amíkem dohadujeme a docela jsem se nasmála. Úplně ho slyším: "Takhle to tam není napsaný. Máš nejdřív osolit a pak opepřit. Hele vytáhni tu váhu ať máme to koření přesně navážený. Hele je tam napsaný 173 stupňů ne 174." Amík se totiž při vaření drží receptu jako tonoucí stébla a úplně nejvíc nesnáší, když se otočí zády a já něco do hrnce vhodim aniž naměřim přesný množství, což dělám neustále. Tak tady je ten úžasnej recept na dlouhý zimní večery.

TURDUCKEN neboli Krocanokachna

Doba: 
6 hodin, den předem příprava nádivky
Ingredience: 
Pancetta narájená na kostičky, italský salám nakrájený na kostičky, olivový olej, jeden šálek na jemno nakrájené cibule, jedna cibule rozkrojená na polovinu, jeden šálek nakrájené mrkve, jedna rozpůlená mrkev, jeden a půl šálku nakrájeného zeleného celeru, 2 rozmačkané česneky, jedna čajová lžička anýzového semínka, jendo vykostěné kuře, křídla zvlášť, kuřecí droby, jedna vykostěná kachna, křídla zvlášť, kachní droby, mořská sůl, čerstvě umpletý pepř, čtvrt šálku brandy, jedna čajová lžička tymiánu, tři čajové lžičky taragonu, dva šálky na kostky nakrájené bagety, vykostěný krocan

Postup:
1.     Den předem, na slabém plameni smažíme pancettu ve velké pánvi dokud nezhnědne. Slejeme tuk, klobásu rozdrobíme, pancetta vyndáme  a smažíme dál dokud není maso z klobásy není kompletně udělané.
2.     Slejeme tuk z pánve, přídáme olej, nakrájenou cibulku, mrkev, celer, česnek a anýzová semínka.  2 minuty smažíme na středním plameni. Přidáme kuřecí a kachní vnitřnosti, osolíme a opepříme. Smažíme dokud není maso skoro udělané, přidáme teplotu a zalejeme brandy. Zmírníme teplotu, přidáme tymián a tarragon. Vyndáme z pánve ,maso nakrájím na kousíčky, v míse k masu přimícháme nakrájenou housku. Necháme přes noc odležet.
3.     Ráno, vykostěného krocana osolíme, opepříme, na maso položíme třetinu nádivky. Na nádivku vložíme kachnu, na kachnu rozprostřeme opět asi třetinu nádivky, vložíme kuře, na které rozprostřeme zbytek nádivky.
4.     Předehřejeme troubu na 120 stupňů.  Volně sešijeme maso.
5.     Maso dame na pekáč, přidáme na polovinu nakrájené cibule a kachní a kuřecí křídla. Pekáč přikryjeme alobalem, pečeme dvě hodiny, poté se na maso díváme každých 30 minut, po 4 až 5 hodinách pečení, zvýšíme teplotu na 190 stupňů. Pečeme do zlatova. Pečenou krocanokachnu necháme přikrytou odpočinout. Servírujeme po 20 minutách.

Komentáře

  1. Já to viděla nedávno v telce jak tohle vaří a říkala jsem si jak je to napadlo, dokonce nějaká firma na to i je co nacpává kuře do kachny a kachnu s kuřetem do krocana :D a prý je na tom vydělávají majlant :D
    P.S.: s Amíkem bych vařit nemohla :D on by mě zabil :D Já všecko odvoka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele to je docela možný, je to teď poslední dobou děsnej hit, ještě jsem to nikdy nejedla, neb tchýně to dělat nechce a já nejsem sebevrah..hele já s ním taky vařit nemůžu děsně se u toho řežu jak ho ničím :-D

      Vymazat
  2. Tyjo tak to je snad první chlap co se drží receptu 😀

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Bakhtapur aneb první dny v Nepálu

Bakhtapur Naše nepálský dobrodružství jsme měli fakticky skvěle vymyšlený. Neb plánování je naší silnou stránkou, jediný co jsme měli věděli, bylo to, že se chceme aklimatizovat v menším městě a ne se hned vrhnout do víru velkoměsta Kathmandu. A tak jsme si předplatili malej, ale podle průvodce a recenzí naprosto skvělej rodinej B&B ve městě Bakhtapur. Ubytování nám taky nabídlo vyzvednutí na letišti. V Kathmandu jsme přistáli navečer. Prošli jsme imigračním, dostali do pasu krásný víza a teď co. Někde tam venku měl stát někdo, kdo nás má dovízt do hotelu. Jen jsme prošli branou sesypala se na nás hromada lidí. "Ne, my víme, kam jdeme. Děkujem, nechcem." Snažíme se oba vystupovat děsně sebevědomě, ale netušíme. Konečně Amík spatřil v davu toho někoho. Pán mává cedulí. Paráda. Vzládli jsme to. Sedíme v dodávce, jedem...někam. Občas se ze tmy vynoří auto, cyklista, motorka, jinak tma. "Hele, myslíš si, že nás vezou do toho našeho hotelu viď?" Napůl žertovně

Covid a život v New Yorku

  “A u vás je všechno otevřený?” Tak tuhle otázku dostávám už hodně dlouho a moje odpověď je pořád stejná: “U nás nebylo všechno otevřený od loňskýho března.”   New York City má 8,5 mil obyvatel a hustota zalidnění je přes 38 000 na km2, ČR má přes 1é mil obyvatel a hustotu zalidnění asi 138 na km2. Od začátku pandemie tu na covid umřelo přes 29 000 lidí, většina z nich na jaře.    Začalo to tu hodně špatně. Úplný lockdown a jediný, co ve městě, který nikdy nespí, bylo slyšet bylo neustálý houkání sanitek. Jednu dobu tu umíralo kolem 1000 lidí denně. Nikde nebyly k dostání masky, čistící prostředky a JIPky byly narvaný k prasknutí.    New York City je s přes milionem studentů největší školní distrikt v USA. Hned v březnu se zavřely všechny školy a začala pouze online výuka, školy se neotevřely do konce školního roku. Na podzim nám tu dali na výběr, hybrid nebo jen online. Hybrid znamená, že dítě chodí do školy dvakrát, třikrát v týdnu, je ve třídě se šesti až deseti dalšíma dětma a nes

Jak jsem šila roušku

Tak jako jo, nevím co je se mnou, ale řeknu vám, že ušít tu roušku je kurva těžký. Rozhodla jsem se ušít roušku. Celé Čechy to zvládají a šijí po tisících, budí se ve mě vlastenecký pud no a taky nouze, protože ty čtyři roušky, co tu máme od malířů, tak ty taky nevydrží věčně. Šicí stroj mám koupený a naučit jsem se to chtěla vždycky a jak mi to máma ukazovala loni, tak vím, že je to brnkačka. Jsem za běsnícího drnčení stroje vyrostla. To dám !! Na youtube jsem si vytipovala návod. Mařenka říká, že to je úplně jednoduchý. Amík košili nepotřebuje, má tam stejně flek.  Jdu stříhat. Měla jsem si pustit youtube až do konce, Mařka se zapomněla zmínit, že potřebuju látku o jiným rozměru než říkala Pavla na Facebooku. Amík má košili velkou. Pouštím si k tomu HBO a řeknu vám, ta Kateřina Veliká, to je dobrá minisérie. Jdu hledat jinou youtuberku. Našla jsem Jitku, ta vypadá slibně. Podle tetování je cool, nebude se s rouškama mazat a cejtím to v kost